Nieuw leven

7 oktober 2015 - Sydney, Australië

Ik, als Amsterdamse, ben verhuisd naar Sydney, Australie. Ik werk in een hotel in het centrum met een ongelooflijk uitzicht. Bijna niet uit te leggen!! Ik ben ooit begonnen met een blog schrijven over mijn reis als backpacker naar Australie en nu dan als serieuze bewoner van dit land. Gek hoe alles kan lopen he? Ik heb een visum, waar vele backpackers maar van droomden, omdat ze hun eigen land zat waren of om wat voor reden dan ook. Ik kreeg deze kans gewoon aangeboden, waardoor ik het gevoel kreeg dat alles erop leek mij in dit land te houden. Waarom? Ik heb zelf nog geen idee, maar goed, ik ben ook nog maar 2 maanden terug. Het avontuur eindigt hier dus nog niet.....

Australie, een geweldig groot land, zeker voor ons Nederlanders dat ontzettend varieert met zijn natuurgebieden. Van de dorre droge woestijn tot aan het regenwoud in Cairns, mooie riffen en groene bossen. Voor elk wat wils! Ik ben er gelijk verliefd op geworden en dan met name op wat voor mij Australie was, de rode droge aarde in de bush. Ik woon nu dan wel in Sydney, maar ik heb het geluk gehad het gehele rondje gemaakt te hebben en mijn mooiste tijd was toch wel in Broome. Ik zal jullie daar ook meer over vertellen.......

Na een super leuke zomer in Amsterdam te hebben gehad en iedereen na 2 jaar weer gezien te hebben, heb ik mijn 30 kg wegende koffer (en geen gram minder) gepakt en ben mijn nieuwe leven in Sydney gaan beginnen. Na een 30 uur lange reis werd ik fijn verwelkomt door mijn goede vriendin Maria. Het voelde heel gek om weer terug te zijn maar ook alsof er geen dag voorbij was gegaan. Ik ben 2 dagen later begonnen met werken en mijn zoektocht begonnen naar een eigen plekje.

Het heeft bij elkaar 1.5 maand geduurd voordat ik mijn kamer vond. Heel wat aftandse kamers bekeken, stinkende hokken en veel te duur totdat ik mijn stekkie vond. Super leuke kamer en buurt, en absoluut al het wachten waard. Ik woon in de wijk Cremorne in de noordelijke suburbs en op weg naar mijn favoriet plek in Sydney, Manly. Daar zal ik in de zomer heel wat dagen vertoeven! Het leek ook wel alsof alles mij in mijn handje werd toegereikt (het LOT) en de kamer die ik koos was ongemeubileerd. Werd er nou net een kamer in het hotel gerenoveerd waardoor ik mijn hele inboedel mocht uitzoeken en in mijn ogen nog nieuw was (niet goed genoeg voor het hotel meer werd er gezegd, was ik even blij!). Nu zit ik er dan goed en wel een paar weken inclusief Amsterdamse vlag aan de muur en erg happy!

Ik kwam er alleen achter dat er iets miste in mijn leven, ik vond dat ik alleen maar aan het werk was en eigenlijk niks met mijn vrije tijd deed behalve zweten in de sportschool. Er moest iets meer zijn.....Ik ben gaan kickboksen wat super tof is! Ik ga leren haken (altijd al willen doen maar nooit van gekomen), mijn blog weer oppakken en wat ik ONTZETTEND spannend vind, vrijwilligerswerk doen met kinderen waarvan de ouders in gevangenis zitten en zij dus een mentor nodig hebben om dingen met hun te ondernemen en bij bezoeken met ouders aanwezig te zijn. Super gaaf! Ik moet nog op gesprek komen, maar iets zegt me dat ik een heel nieuw avontuur insla (alsof Australie dat zelf al niet was) dus wordt vervolgd.......

De zomer breekt hier aan en als het dan ook warm is hier, dan is het gelijk super bloedheet! Ik ga proberen met terugwerkende kracht wat reisverhalen van de afgelopen 2 jaar te bloggen in combinatie met dagelijkse avonturen die ik meemaak van nu.

Mensen zeggen wel eens tegen mij, wat een ballen heb jij Ampay, dat je zomaar verhuisd, alleen, zo ver weg. Tsja, waarom niet? Ik denk niet dat je daar ballen voor nodig hebt maar het gewoon moet doen. Kijk, als je nog geen kinderen hebt staat niks je in de weg en ik wil gewoon geen spijt krijgen van de dingen die ik niet gedaan heb. Ik wil zoveel mogelijk doen in dit korte leven en Australie stond hoog op mijn lijst. Er zijn nog genoeg dingen die ik graag wil doen en daarom wil ik 2 jaar voor Australie gaan en dan weer iets anders van mijn lijstje af werken. Waarom? Omdat het kan....natuurlijk is het niet altijd rozengeur en maneschijn en alleen reizen kan ook heel alleen zijn, maar de positieve kanten geven mij het gevoel dat ik leef!! Ik doe echt wat IK wil en leef niet het leven van een ander. I make every day count!

Catch ya later mate..................x

1. Henk:
    Hoi Ampay,

Je moet naar de fightgym gaan in Manly. Eigenaar is Tom Levar (en mijn hele goede vriend Adam Watt loopt daar ook rond). Noem gerust mijn naam. Ze kennen de familie ook goed, dus Esme, Kim, Naomi en Sandra. Doe ze de hartelijke groeten. Ze zullen je zeker helpen als je iets nodig hebt of vragen hebt.

Wij zijn ook echt Manly fans. Het is daar echt geweldig. Ik ben jaloers op je hoor, dat je daar zit.

Dikke kus van ons allemaal.
  2. Kim:
    7 oktober 2015
    Amp...sjeesus..gaaf:) met plzr lees ik je verhaal en leest lekkr makkelijk weg! Hou me gerust op de hoogte ik vind t erg leuk!! Lekkr wegdromen bij he verhalen!! U grap life by the balls haha
  3. Mea:
    7 oktober 2015
    Leest heerlijk weg...ik kan je stem bijna horen,grappig! Lees het voor hier bij het ontbijt,liefs van ons X
  4. Mea:
  5. Margriet:
    7 oktober 2015
    Heerlijk Am! Altijd al benieuwd geweest naar je avontuur. Dus blij dat ik 't nu kan lezen. Dikke x!
  6. Peter:
    7 oktober 2015
    Fijn Ampay dat je er weer aan begonnen bent, de vorige was ook altijd leuk om te lezen (ook al hield je hem niet bij :-)